Google Sponsorship Advertise

خرید شارژ و بسته اینترنتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

شارژ نیاز دارید؟ بسته اینترنتی لازم دارید؟ با شارژل همه چی تو سه سوت!

۱۰ نوع غذای خوشمزه برای افزایش عملکرد مغز کودکان


ماهی‌های چربی مثل سالمون منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که برای رشد و عملکرد مغز مورد نیاز است. جذب مقدار کافی از امگا ۳ می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های ذهنی شان را تقویت کنند.

منتشر شده در تاریخ 1396/07/21 - 5 روز پیش
سرویس سبک زندگی فردا: بهترین غذای مغز برای هوش کودکان چه خوراکی‌هایی است؟ چند غذای عالی برای رشد مغز کودکان به نقل از سلامت نیوز به شما پیشنهاد می‌دهیم. غذای مغز مناسب می‌توانند عملکرد مغز، حافظه و تمرکز را بهبود ببخشند. رژیم غذایی متعادل نه تنها برای بدن بچه‌ها مفید است بلکه برای مغز هم سودمند است. مغز هم مثل بدن از غذا‌هایی که می‌خوریم موادی را جذب می‌کند؛ و این ۱۰ غذای مغز فوق العاده که در زیر آورده‌ایم می‌توانند به کودکان، در تقویت نیروی ذهنی شان کمک کنند.  ۱. غذای مغز: ماهی سالمونماهی‌های چربی مثل سالمون منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که برای رشد و عملکرد مغز مورد نیاز است. جذب مقدار کافی از امگا ۳ می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های ذهنی شان را تقویت کنند. شما می‌توانید به جای تن ماهی از جایگزین سالمی مثل ساندویچ سالمون با نان گندم استفاده کنید.۲. غذای مغز: تخم مرغتخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است و زرده‌ی آن سرشار از یک ماده‌ی مهم برای رشد مغز یعنی کولین است. به عنوان صبحانه‌ی قبل از مدرسه ساندویچ تخم مرغ خانگی رو امتحان کنید و اگر هم خواستید می‌توانید آن را با سبزیجات پر کنید تا صبحانه‌ی سالم تری داشته باشید.۳. غذای مغز: کره بادام زمینیبچه‌ها عاشق کره‌ی بادام زمینی اند، کره‌ی بادام زمینی ماده غذایی خوبی و سالمی است که دارای ویتامین E. و انتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان از غشای عصب محافظت می‌کند. همچنین حاوی تیامین (همان ویتامین ب. ۱ که برای مغز مفید است) و گلوکز که انرژی تولید می‌کند.۴. غذای مغز: جو درستهجوی درسته مثل نان و غلات گلوکز فراهم می‌کند یعنی منبعی از انرزی مورد نیاز مغز است. جو‌های درسته همچنین شامل ویتامین ب. ۱ بوده که برای سیستم عصبی مفید است.شما می‌توانید جو را با استفاده از نان جو و بیسکویت‌های کراکر به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.۵. غذای مغز: جو دوسر و آرد آنجو دوسر و آرد آن، منبع بسیار خوبی از انرژی و سوخت مغز است. جوی دوسر سرشار از فیبر است تا به احساس سیری بچه‌ها کمک کند و باعث شود مصرف تنقلات مضر پرهیز کنند.آن‌ها همچنین منابع بسیار عالی از ویتامین‌های E، سری B. و زینک (روی) که به کودکان کمک می‌کنند به کودکان تا مغزشان بهتر کار کند.شما می‌تواید از آرد جوی دوسر به عنوان دسر همراه با میوه‌هایی مثل سیب، موز، بلوبری وحتی بادام استفاده کنید.۶. غذای مغز: انواع توتتوت‌ها می‌توانند به بهبود حافظه کمک کنند و سرشار از ویتامین c. و دیگر انتی اکسیدان‌ها است. دانه‌های آن هم حاوی امگا ۳ می‌شوند. درباره‌ی انواع توت یعنی توت فرنگی، گیلاس، بلوبری و توت سیاه، هر کدام که رنگ تیره تری دارد مواد مغذی بیشتری را داراست.توت‌ها می‌توانند هم به عنوان اسموتی یا یک میان وعده یا تنقلاتی سالم مورد استفاده قرار بگیرند.۷. غذای مغز: لوبیالوبیا‌ها برای مغز کودکان مفید است، زیرا دارای انرژی آن از پروتئین، کربوهیدرات کامل، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی حاصل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند سطوح انرژی را بالا نگه دارند. لوبیا‌ی قرمز و لوبیای چیتی انتخاب‌های خوبی هستند به دلیل این که شامل تنوع بیشتری از اسید‌های چرب غیر اشباع نسبت به دیگر انواع لوبیا‌ها می‌شوند که برای رشد و عملکرد مغز مهم اند.شما می‌توانید لوبیا را برای تزئین سالاد یا حتی می‌توانید آن را به ماکارانی اضافه کنید تا وعده‌ی غذایی مغذی تری را داشته باشید.۸. غذای مغز: سبزیجات رنگارنگسبزیجات رنگی منابعی عالی از انتی اکسیدان‌ها هستند که سلول‌های مغز را سالم نگه می‌دارند.بعضی از سبزیجاتی که در رژیم غذایی کودک شما قرار می‌گیرد، عبارت اند از: گوجه فرنگی، سیب زمینی، کدو حلوایی، هویچ یا اسفناج. برای اینکه کودکان راحت‌تر این سبزیجات را بخورند می‌توانیم آن‌ها را در سوپ و سس اسپاگتی مخلوط کنیم.

می‌توانید سیب زمینی یا چیپس نمکی ناهار فرزندتان را با اسنکی از سیب زمینی پخته شده یا سبزیجاتی سریع و ساده مثل نخود فرنگی یا هویج۹. غذای مغز: شیر و ماستسری ویتامین‌های ب. برای رشد بافت‌های مغز، انتقال دهنده‌های عصبی، و آنزیم‌ها ضروری اند؛ و فرآورده‌های لبنی منابع خوبی از این ویتامین‌ها هستند، به طوری که شیر و ماست کم چرب یکی از بهترین منابع پروتئین و کربوهیدرات مغز است. لبنیات منابع فوق العاده‌ای از ویتامین د. است که کودکان و نوجوانان بیشتر از بزرگسالان به آن نیازمندهستند. نان و پنیر سرشار از کلسیم، و یک وعده‌ی حاضری مناسب برای مسافرت است.۱۰. غذای مغز: گوشت قیمه‌ای (یا انواع گوشت قرمز)گوشت قیمه‌ای یا دیگرانواع گوشت قرمز منبع فوق العاده‌ای از آهن است که به حفظ انرژی و تمرکز بچه‌ها در مدرسه کمک می‌کند. گوشت قرمز سرشار از زینک (روی) هم هست که به کمک حافظه می‌آید. کودکان گیاه خوار می‌توانند آهن مورد نیازشان را از لوبیا یا خوراکی‌های دارای سویا تامین کنند.لوبیا‌ها دارای نوعی آهن اند که برای جذب شدن نیاز به ویتامین c. دارند، بنابراین آن‌ها باید ساندویچ سبزیجات یا لوبیا‌های خود را با منابع خوب ویتامین c. مثل فلفل و آب پرتقال بخورند.گوشت کباب شده یا ساندویچ‌های کبابی با لوبیا جایگزین‌های سالم و خوش مزه‌ای را بجای همبرگر‌ها و هات داگ‌های موجود در بازار برای پیکنیک‌های بعدی تان هستند.
با دوستان به اشتراک گذارید
نشر با ذکر منبع بلامانع است