Google Sponsorship Advertise

خرید شارژ و بسته اینترنتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

شارژ نیاز دارید؟ بسته اینترنتی لازم دارید؟ با شارژل همه چی تو سه سوت!

پایانه‌های ویژه محصولات کشاورزی ایجاد می‌شود


وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ایجاد پایانه‌های ویژه محصولات کشاورزی گفت: این پایانه‌ها با انجام تفکیک، سورفینگ، خشک کردن و بسته‌بندی محصولات کشاورزی نقش مهمی در بالا بردن ارزش افزوده آنها ایجاد می‌کند.

منتشر شده در تاریخ 1396/07/15 - 2 ماه پیش
خبرگزاری تسنیم: عباس آخوندی امروز در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر با رویکرد نخبگان روستایی ظرفیت‌های پنهان توسعه و پایداری روستایی در سالن اجلاس سران تهران اظهار کرد: موضوع جابه جایی محصولات کشاورزی باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و برای رفع مشکلات آن آنطور نیست که امروز تصمیم بگیریم تا فردا قابل اجرایی باشد.
وی افزود: برای تحقق مشکلات حمل و نقل محصولات کشاورزان نیاز به زمان و سرمایه‌گذاری داریم همچنین باید ماشین‌های یخچالداری تهیه شود و در نهایت باید به افزایش ارزش افزوده کالا‌های کشاورزی کمک کرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اداره کل حمل و نقل روستایی ایجاد شد تا درباره حمل و نقل کالا‌های کشاورزی فکر و گفت‌وگو شود تا از این طریق بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
آخوندی با تاکید بر لزوم ایجاد پایانه‌های ویژه محصولات کشاورزی گفت: پایانه‌های محصولات صنعتی یا غیرصنعتی وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد ا. ما کالا‌های کشاورزی به دلیل ماهیت فساد پذیری آن‌ها شرایط خاصی دارند و باید پایانه‌های ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفت.
* نیازمند ایجاد پایانه‌های ویژه کشاورزی هستیم
وی افزود: لزوم ایجاد پایانه‌های ویژه محصولات کشاورزی بویژه در مناطق گرمسیر کشور احساس می‌شود که در این پایانه‌ها می‌تو انیم که تفکیک سورفینگ، خشک کردن محصولات و نگهداری آن‌ها و حتی بسته‌بندی این محصولات اقدام کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پایانه‌های کالا‌های کشاورزی باید خدمات ویژه‌ای را به تولیدکنندگان کشاورزان و روستائیان و عشایر ارائه دهیم که این امر ارزش افزوده را در زنجیره تولید محصولات کشاورزی بالا می‌برد.
وی گفت: برای دستیابی به این مهم این طرح به صورت نمونه در چند روستای کشور اجرا شد، اما باید با کمک سیاستگذاری‌های مجلس این طرح را به مرحله اجرایی درآوریم.
آخوندی گفت: حجم قابل توجهی از کالا‌های کشاورزی برای جابه‌جایی خود از سیستم حمل و نقل استفاده می‌کنند که از طریق ایجاد این پایانه‌ها می‌توان میزان فساد محصولات کشاورزی را کاهش دهیم، اما برای تحقق این امر نیازمند به یک جریان ملی و حمایت همه‌جانبه هستیم.
* ترمیم راه‌های روستایی از حلقه‌های مفقوده نظام حمل و نقل است
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاضا برای احداث راه‌های جدید فشار زیادی وارد می‌کند که به ترمیم آن‌ها کمتر توجه شده است گفت: ۱۰۷ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که در هر سال باید ۱۰ تا ۱۱ هزار کیلومتر آن نگهداری و آسفالت آن ترمیم شود که این امر از حلقه‌های مفقوده نظام حمل و نقل است.
وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: هر چه به سمت گردشگری طبیعی در کشور برویم باید نظام حمل و نقل ایمن روستایی داشته باشیم که تحقق این هدف نیز مستلزم بودجه و نگاه مجدد به تامین مالی است.
آخوندی در ادامه سخنان خود درباه وضعیت اجرای طرح حادی در کشور گفت: روستا‌هایی که در کنار شهر‌های بزرگ قرار می‌گیرد را ملاحظه کنید به طور مثال در نزدیکی شهر تهران از ۴۶ بخش پیرامونی که وجود دارد ۴۲ بخش آن به محل زندگی افرادی تبدیل شده است که در شهر تهران کار می‌کنند، اما علاقه به سکونت در روستا‌ها دارند.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه نظام حمل و نقل ریلی را برای جابه‌جایی این افراد در نظر گرفته‌ایم که برای جابه‌جایی و رفت و آمد این افراد استفاده خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۷ هزار روستای ایران دارای طرح هادی هستند گفت: این امر اتفاق مبارکی به حساب می‌آید و این روستا‌ها موفق شدند به سمت صدور سند برای املاک روستایی بروند، اما از این به بعد بخش بازنگری است که امیدوارم بازنگری منظومه‌وار به جای تنها توجه کردن انجام شود.
آخوندی گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی را با وجود تنگنا‌های اعتباری پیش ببریم که با کمک خود روستاییان در حوزه اشتغال روستایی و پایانه‌های حمل و نقل روستایی پیگیری می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ۹۳ درصد از روستا‌های کشور راه آسفالته دارند و برای اینکه این عدد را به صددرصد برسانیم اداره کل حمل و نقل روستایی ایجاد شد.
ِآخوندی گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی شد و این کار در برنامه ششم نیز پیش بینی شده است و بر اساس آن باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به طور سالانه بهسازی کرد.
خبرگزاری تسنیم: عباس آخوندی امروز در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر با رویکرد نخبگان روستایی ظرفیت‌های پنهان توسعه و پایداری روستایی در سالن اجلاس سران تهران اظهار کرد: موضوع جابه جایی محصولات کشاورزی باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و برای رفع مشکلات آن آنطور نیست که امروز تصمیم بگیریم تا فردا قابل اجرایی باشد.
وی افزود: برای تحقق مشکلات حمل و نقل محصولات کشاورزان نیاز به زمان و سرمایه‌گذاری داریم همچنین باید ماشین‌های یخچالداری تهیه شود و در نهایت باید به افزایش ارزش افزوده کالا‌های کشاورزی کمک کرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اداره کل حمل و نقل روستایی ایجاد شد تا درباره حمل و نقل کالا‌های کشاورزی فکر و گفت‌وگو شود تا از این طریق بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
آخوندی با تاکید بر لزوم ایجاد پایانه‌های ویژه محصولات کشاورزی گفت: پایانه‌های محصولات صنعتی یا غیرصنعتی وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد ا. ما کالا‌های کشاورزی به دلیل ماهیت فساد پذیری آن‌ها شرایط خاصی دارند و باید پایانه‌های ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفت.
* نیازمند ایجاد پایانه‌های ویژه کشاورزی هستیم
وی افزود: لزوم ایجاد پایانه‌های ویژه محصولات کشاورزی بویژه در مناطق گرمسیر کشور احساس می‌شود که در این پایانه‌ها می‌تو انیم که تفکیک سورفینگ، خشک کردن محصولات و نگهداری آن‌ها و حتی بسته‌بندی این محصولات اقدام کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پایانه‌های کالا‌های کشاورزی باید خدمات ویژه‌ای را به تولیدکنندگان کشاورزان و روستائیان و عشایر ارائه دهیم که این امر ارزش افزوده را در زنجیره تولید محصولات کشاورزی بالا می‌برد.
وی گفت: برای دستیابی به این مهم این طرح به صورت نمونه در چند روستای کشور اجرا شد، اما باید با کمک سیاستگذاری‌های مجلس این طرح را به مرحله اجرایی درآوریم.
آخوندی گفت: حجم قابل توجهی از کالا‌های کشاورزی برای جابه‌جایی خود از سیستم حمل و نقل استفاده می‌کنند که از طریق ایجاد این پایانه‌ها می‌توان میزان فساد محصولات کشاورزی را کاهش دهیم، اما برای تحقق این امر نیازمند به یک جریان ملی و حمایت همه‌جانبه هستیم.
* ترمیم راه‌های روستایی از حلقه‌های مفقوده نظام حمل و نقل است
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاضا برای احداث راه‌های جدید فشار زیادی وارد می‌کند که به ترمیم آن‌ها کمتر توجه شده است گفت: ۱۰۷ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که در هر سال باید ۱۰ تا ۱۱ هزار کیلومتر آن نگهداری و آسفالت آن ترمیم شود که این امر از حلقه‌های مفقوده نظام حمل و نقل است.
وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: هر چه به سمت گردشگری طبیعی در کشور برویم باید نظام حمل و نقل ایمن روستایی داشته باشیم که تحقق این هدف نیز مستلزم بودجه و نگاه مجدد به تامین مالی است.
آخوندی در ادامه سخنان خود درباه وضعیت اجرای طرح حادی در کشور گفت: روستا‌هایی که در کنار شهر‌های بزرگ قرار می‌گیرد را ملاحظه کنید به طور مثال در نزدیکی شهر تهران از ۴۶ بخش پیرامونی که وجود دارد ۴۲ بخش آن به محل زندگی افرادی تبدیل شده است که در شهر تهران کار می‌کنند، اما علاقه به سکونت در روستا‌ها دارند.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه نظام حمل و نقل ریلی را برای جابه‌جایی این افراد در نظر گرفته‌ایم که برای جابه‌جایی و رفت و آمد این افراد استفاده خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۷ هزار روستای ایران دارای طرح هادی هستند گفت: این امر اتفاق مبارکی به حساب می‌آید و این روستا‌ها موفق شدند به سمت صدور سند برای املاک روستایی بروند، اما از این به بعد بخش بازنگری است که امیدوارم بازنگری منظومه‌وار به جای تنها توجه کردن انجام شود.
آخوندی گفت: امیدواریم در برنامه ششم توسعه ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی را با وجود تنگنا‌های اعتباری پیش ببریم که با کمک خود روستاییان در حوزه اشتغال روستایی و پایانه‌های حمل و نقل روستایی پیگیری می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ۹۳ درصد از روستا‌های کشور راه آسفالته دارند و برای اینکه این عدد را به صددرصد برسانیم اداره کل حمل و نقل روستایی ایجاد شد.
ِآخوندی گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی شد و این کار در برنامه ششم نیز پیش بینی شده است و بر اساس آن باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به طور سالانه بهسازی کرد.
با دوستان به اشتراک گذارید
نشر با ذکر منبع بلامانع است