Google Sponsorship Advertise

خرید شارژ و بسته اینترنتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

شارژ نیاز دارید؟ بسته اینترنتی لازم دارید؟ با شارژل همه چی تو سه سوت!

بیمه سایبری؛ بازاری بزرگ با سرعت رشد سرسام‌آور


افزایش سیاست‌های مبتنی بر مسئولیت‌پذیری سایبری، در میان کشورهای توسعه‌یافته، سبب افزایش تقاضا برای بیمه سایبری صنایع و شرکت‌های بزرگ شده است.

منتشر شده در تاریخ 1396/06/21 - 8 روز پیش
وب سایت سایبربان - رضا هواشناس: افزایش سیاست‌های مبتنی بر مسئولیت‌پذیری سایبری، در میان کشورهای توسعه‌یافته، سبب افزایش تقاضا برای بیمه سایبری صنایع و شرکت‌های بزرگ شده است.
افزایش سیاست‌های مبتنی بر مسئولیت‌پذیری سایبری، در میان کشورهای توسعه‌یافته، سبب افزایش تقاضا برای بیمه سایبری صنایع و شرکت‌های بزرگ شده است.
در عصر حاضر، با افزایش آمار مواجهه مؤسسات بزرگ با تهدیدات سایبری، این نوع از حملات، یکی از خطرات شاخص برای شرکت‌های موفق تجاری و صنعتی، به شمار می‌رود. راهول موتانا (Rahul Mohata)، مدیر عملیات شرکت بیمه آیدیل (Ideal Insurance)، اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله بیزینس ورلد (BW Businessworld)، به بررسی زوایای مختلف کاهش خسارات و هزینه‌های حملات فضای مجازی، به وسیله بیمه سایبری و افزایش آگاهی صاحبان مشاغل، پرداخته است.
به عقیده غالب متخصصان علوم سیاسی و راهبرددان‌های مطرح جهان، فضای سایبری در جنگ جهانی بعدی، نقش بسیار مهمی خواهد داشت. امروزه، با رشد فناوری و توسعه بسترهای آنلاین ارتباطی، همه شرکت‌های خصوصی و دولتی ناگزیر به استفاده و بهره‌برداری از این فناوری‌ها هستند. از همین روی، آسیب‌پذیری کسب‌وکارها، نسبت به حملات سایبری نیز، به همین نسبت، افزایش یافته است.
همه روزه، تعداد بی‌شماری از مؤسسات در سطح جهان، با انواع جرائم سایبری و سرقت اطلاعات، مواجه هستند. این امر، بستر فعالیت مناسبی برای دولت‌ها و شرکت‌های بیمه به ارمغان آورده است؛ به عبارت دیگر، شرکت‌های بیمه، در راستای سیاست کلان دولت‌ها مبنی بر مسئولیت‌پذیری سایبری، به حوزه بیمه سایبری وارد شدند و خود را متعهد به پرداخت خسارات احتمالی ناشی از حملات سایبری به شرکت‌های قربانی این دست جرائم، کردند.
سازوکار این نوع جدید بیمه، بدین صورت است که مشتری، بر حسب میزان اهمیت و حساسیت کسب‌وکار خود، نوع خاصی از بیمه را با سقف معینی از تعهد پرداخت مبلغ خسارت از سوی شرکت بیمه را انتخاب می‌کند. در این نوع از بیمه، بیمه‌گذاران، معمولاً مسئولیت تقبل مبلغ خسارت حوادثی از قبیل نقض حریم خصوصی، اخاذی اینترنتی، از دسترس خارج شدن وبگاه و سرقت داده‌ها را بر عهده دارند.
علیرغم همه تدابیر اندیشیده شده در مورد پوشش این دست حوادث، همچنان، تردیدهای بسیاری در مورد میزان آگاهی صاحبان مشاغل از میزان مخاطره‌آمیز بودن حملات سایبری به زیرساخت شرکت‌ها، وجود دارد.
بی‌شک چنین بازار جدیدی برای بیمه‌گذاران مطرح جهان، فرصتی بدیع به شمار می‌رود و سبب تثبیت تراز مالی مثبت این شرکت‌ها می‌شود. از سوی دیگر، روند رو به افزایش حملات سایبری در سطح جهان نیز، سبب شکوفایی بیش از پیش تقاضای صاحبان مشاغل برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سایبری شده است.
کارشناسان اقتصادی، پیش‌بینی می‌کنند که در سال‌های آینده، نرخ رشد این بازار، دو رقمی خواهد شد. بی‌شک این امر، مبین رونق بی‌سابقه در صنعت بیمه به شمار می‌رود.
با دوستان به اشتراک گذارید
نشر با ذکر منبع بلامانع است