Google Sponsorship Advertise

خرید شارژ و بسته اینترنتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

شارژ نیاز دارید؟ بسته اینترنتی لازم دارید؟ با شارژل همه چی تو سه سوت!

رژیم غذایی مدیترانه ای مخصوص سلامت ذهن


مجله اینترنتی راه ما: رژیم ویژه ذهن به این منظور طراحی شده است که نیاز‌ سلول‌های مغزی را فراهم کند. این رژیم ترکیبی‌ از رژیم غذایی مدیترانه و رژیم مخصوص فشار خون است. در این مقاله متخصص تغذیه مسعود عیسی‌نژاد به اهمیت و خواص اصلی‌ این رژیم غذایی پرداخته است.

منتشر شده در تاریخ 1396/05/21 - 2 ماه پیش
رژیم ذهن چیست؟
هدف اصلی‌ این رژیم غذایی کاهش علائم زوال مغزی، فراموشی و بهبود سلامت ذهن است که معمولا با بالا رفتن سن بروز می‌کند. علاوه بر آن پیروی از اصول این رژیم غذایی در بهبود سلامت کلی‌ بدن نقش حیاتی ایفا می‌کند. این رژیم برای سلامت مغز، کنترل فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی و دیابت بسیار مفید است. این رژیم غذایی توصیه به مصرف کافی‌ و زیادتر میوه و سبزیجات دارد، مصرف میوهایی مثل تمشک و توت در این رژیم بیشتر توصیه می‌شود.
9 غذایی که مصرف آن در رژیم مخصوص ذهن بیشتر توصیه می‌شود
سبزیجات برگ سبز تیره: توصیه می‌شود تا افراد ۶ وعده یا بیشتر در طول هفته از این دسته سبزیجات مصرف کنند، مثل اسفناج و سایر سبزیجات تیره و پخته شده.
سایر سبزیجات: همینطور توصیه به مصرف انواع سبزیجات دیگر به افراد می‌شود حد اقل برای یک وعده در روز چرا که داشتن تنوع در مصرف متفاوت سبزیجات سبب اطمینان از رسیدن مواد مغذی کافی به بدن می‌شود.
تمشک و توت فرنگی: خوردن انواع تمشک حد اقل دو بار در هفته توصیه می‌شود. البته تحقیقات انجام شده بیشتر روی مصرف توت فرنگی‌ تاکید کرده است و همینطور بلوبری اما سایر میوه‌های این گروه نیز حاوی آنتی اکسیدانهای بیشمار هستند.
مغزها و آجیل: خوردن حدود ۵ وعده از مغزها در هفته توصیه می‌شود، در این رژیم غذایی به نوع مغز اشاره نشده است اما احتمالا بهترین راه داشتن تنوع است. نکته مهم این است که همیشه آجیل خام مصرف کنید و نه شور شده یا طعم داده شده.
روغن زیتون: از روغن زیتون به عنوان اصلی‌ترین منبع روغن در پخت غذا استفاده کنید. در هنگام خرید مراقب باشید که از نوع روغن زیتونی استفاده کنید که برای پخت و پز تولید شده است.
غلات کامل: مصرف ۲ تا ۳ وعده از غلات کامل در روز توصیه می‌شود، این مواد غذایی حاوی مقادیر بالا پروتئین گیاهی با کیفیت و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که برای سلامت بدن اهمیت ویژه دارند.
ماهی‌: مصرف متناوب ماهی‌ در رژیم غذایی اهمیت بسیار ویژه دارد. ولی‌ حداقل میزان توصیه شده توسط متخصصین یک وعده در هفته است، مصرف ماهی‌ چرب به خاطر میزان فراوان امگا ۳ بسیار زیاد توصیه می‌شود، مثل ماهی‌ سالمون یا ماهی‌ تن.
لوبیا: انواع لوبیا را در رژیم غذایی خود برای ۴ بار در هفته بگنجانید، این گروه غذایی شامل سایر غذاهای مشابه مثل عدس و سایر حبوبات هم می‌شود.
گوشت پرندگان: در مصرف گوشت انتخاب را به گوشت مرغ‌ و بوقلمون بدهید تا گوشت قرمز...
با دوستان به اشتراک گذارید
نشر با ذکر منبع بلامانع است