Google Sponsorship Advertise

خرید شارژ و بسته اینترنتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

شارژ نیاز دارید؟ بسته اینترنتی لازم دارید؟ با شارژل همه چی تو سه سوت!

بین ست‌های تمرینات قدرتی چقدر باید توقف کنیم؟


اگر برای افزایش مقاومت بدن ورزش می‌کنید باید تعداد تکرار حرکت را بالا ببرید و وزنه را کم کنید. برای چنین ورزش‌هایی بین ست‌ها نیازی به استراحت زیاد نیست و ۳۰ تا ۴۵ ثانیه کفایت می‌کند.

منتشر شده در تاریخ 1396/05/20 - 9 روز پیش
سرویس سبک زندگی فردا: وقتی خودتان به تنهایی و بدون راهنمای یک مربی ورزشی یا دریافت انگیزه از یک کلاس فیتنس ورزش می‌کنید ممکن است به سادگی دچار حواس پرتی شوید و بیش از حد بین تمرینات خود وقفه بیندازید. همچنین این احتمال وجود دارد که به اندازه کافی منتظر نمانید و خیلی سریع تمرین بعدی را شروع کنید که این می‌تواند به عضلاتتان آسیب جدی وارد کند. اینکه چه مقدار بین تمرین‌ها باید وقفه بگذارید بستگی به نوع تمرینی که می‌کنید دارد. در ادامه این مطلب را به نقل از دکتر کرمانی بخوانید.
  اگر تمرین تان قدرتی است، بهتر است تعداد تکرار‌ها را کم کنید و وزن را بالا ببرید که در چنین حالتی استراحت بیشتری بین ست‌ها لازم است؛ چیزی حدود یک تا دو دقیقه.
اگر برای افزایش مقاومت بدن ورزش می‌کنید باید تعداد تکرار حرکت را بالا ببرید و وزنه را کم کنید. برای چنین ورزش‌هایی بین ست‌ها نیازی به استراحت زیاد نیست و ۳۰ تا ۴۵ ثانیه کفایت می‌کند.
اینکه چقدر بین ست‌ها ورزش می‌کنید شاید به نظر زیاد مهم نیاید، اما رعایت نکردن این فرمول می‌تواند کل ورزشتان را بهم بریزد. اگر برای مدت زمان طولانی استراحت کنید، عضلاتتان سرد می‌شوند و در خطر آسیب دیدگی قرار خواهید گرفت. به اندازه کافی استراحت نکردن نیز به همین اندازه بد است، چون عضلات تان زمان کافی برای ریکاوری ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. سریعتر خسته می‌شوید و قادر نخواهید بود به هدفی که در نظر دارید برسید.
اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی ورزشتان را کامل کنید باید نوع ورزش را طوری انتخاب کنید که هر کدام یک گروه عضلانی را به کار بگیرند. برای مثال اولین تمرین شامل پا‌ها می‌شود و تمرین بعد شامل عضلات بالا تنه. در چنین حالتی دیگر نیاز نیست بین تمرینات خود استراحت کنید.
اما اگر زمان لازم را دارید و می‌خواهید با وزنه‌ها کار کنید حتما قانونی که گفته شد را در نظر داشته باشید تا بیشترین بهره را از برنامه ورزشی خود دریافت کنید.
سرویس سبک زندگی فردا: وقتی خودتان به تنهایی و بدون راهنمای یک مربی ورزشی یا دریافت انگیزه از یک کلاس فیتنس ورزش می‌کنید ممکن است به سادگی دچار حواس پرتی شوید و بیش از حد بین تمرینات خود وقفه بیندازید. همچنین این احتمال وجود دارد که به اندازه کافی منتظر نمانید و خیلی سریع تمرین بعدی را شروع کنید که این می‌تواند به عضلاتتان آسیب جدی وارد کند. اینکه چه مقدار بین تمرین‌ها باید وقفه بگذارید بستگی به نوع تمرینی که می‌کنید دارد. در ادامه این مطلب را به نقل از دکتر کرمانی بخوانید.
اگر تمرین تان قدرتی است، بهتر است تعداد تکرار‌ها را کم کنید و وزن را بالا ببرید که در چنین حالتی استراحت بیشتری بین ست‌ها لازم است؛ چیزی حدود یک تا دو دقیقه.
اگر برای افزایش مقاومت بدن ورزش می‌کنید باید تعداد تکرار حرکت را بالا ببرید و وزنه را کم کنید. برای چنین ورزش‌هایی بین ست‌ها نیازی به استراحت زیاد نیست و ۳۰ تا ۴۵ ثانیه کفایت می‌کند.
اینکه چقدر بین ست‌ها ورزش می‌کنید شاید به نظر زیاد مهم نیاید، اما رعایت نکردن این فرمول می‌تواند کل ورزشتان را بهم بریزد. اگر برای مدت زمان طولانی استراحت کنید، عضلاتتان سرد می‌شوند و در خطر آسیب دیدگی قرار خواهید گرفت. به اندازه کافی استراحت نکردن نیز به همین اندازه بد است، چون عضلات تان زمان کافی برای ریکاوری ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. سریعتر خسته می‌شوید و قادر نخواهید بود به هدفی که در نظر دارید برسید.
اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی ورزشتان را کامل کنید باید نوع ورزش را طوری انتخاب کنید که هر کدام یک گروه عضلانی را به کار بگیرند. برای مثال اولین تمرین شامل پا‌ها می‌شود و تمرین بعد شامل عضلات بالا تنه. در چنین حالتی دیگر نیاز نیست بین تمرینات خود استراحت کنید.
اما اگر زمان لازم را دارید و می‌خواهید با وزنه‌ها کار کنید حتما قانونی که گفته شد را در نظر داشته باشید تا بیشترین بهره را از برنامه ورزشی خود دریافت کنید.
با دوستان به اشتراک گذارید
نشر با ذکر منبع بلامانع است